Банківські послуги різноманітні і дуже популярні серед населення і бізнесу. Клієнтам доступна організація валютного контролю в банках (якщо потрібно отримати гроші від іноземців), вони мають доступ до позикових фінансів, можуть оформити депозити або зробити інші інвестиційні вкладення. Але справа в тому, що загострення конкурентної боротьби змушує учасників будь-якого ринку шукати нові шляхи завоювання прихильності споживачів. Не став винятком і банківський ринок, де останнім часом набули поширення так звані фінансові супермаркети. Сучасний фінансовий супермаркет являє собою установа, яка створена банком спільно з іншими професійними учасниками ринку фінансів. До них належать страховики, ріелтори, інвестиційні компанії, консалтингові, лізингові, брокерські, нотаріальні, туроператори і авіа-агентства. Клієнту при цьому, крім самих банківських послуг, що пропонуються «супутні» операції небанківського характеру.

Багато людей думають, що фінансовий супермаркет – величезна установа, де працюють десятки, а то і сотні співробітників. Насправді це абсолютно не так. У нашій країні фінансовий супермаркет – невелике приміщення площею 100-200 м2, де працює не більше 10 осіб. Особливістю такої організації є максимально широкий перелік здійснюваних фінансових операцій і практично безперебійний режим роботи. У розвинених країнах такі відділення працюють за принципом 24х7 (цілодобово всю тиждень). Фінансові супермаркети обладнані різними автоматизованими банківськими пристроями – багатофункціональними банкоматами, у тому числі з депозитною функцією, інформаційними та інтернет-кіосками, каналами «гарячої лінії». З їх допомогою обслуговування клієнтів відбувається швидко, не припиняючись у вихідні та святкові дні.

Завдання фінансового супермаркету – максимальний зростання обсягу перехресних продажів. У більшості таких закладів ви не побачите традиційних стійок зі склом, що відокремлюють співробітників від клієнтів. Інтер’єр фінансового супермаркету чимось нагадує дорогий магазин: відкритий простір, шкіряні дивани і крісла, копіювальні центри, кафетерій, відділ експрес-пошти. Поведінка працівників фінансового супермаркету суттєво відрізняється від роботи традиційних банківських клерків. Якщо останні пасивні, чекають поки клієнт звернеться з проханням про конкретну послугу, то перші активно пропонують.

Персонал фінансового супермаркету роз’яснює особливості тієї чи іншої фінансової послуги, дає поради та консультації. При цьому їх завдання не тільки продати фінансовий продукт, але і створити сприятливу психологічну атмосферу для клієнта, готуючи його до тривалих партнерських відносин. Саме тому для працівників фінансових супермаркетів постійно проводяться спеціальні тренінги, де навчають прийомам ефективної комунікації та успішного продажу. Фінансовий супермаркет, як і будь-який інший учасник роздрібної торгівлі, пропонує постійним клієнтам бонуси, знижки, пільги. Удачі!