Деякі експерти іноді справедливо порівнюють підприємницьку діяльність з діями армії, яка воює на фронті. І це дуже точне порівняння, адже навряд чи у когось виникне сумнів, що війська будуть приречені на поразку, якщо воєначальники відправлять їх у бій без заздалегідь проведеної розвідки і при відсутності відповідної військової стратегії. В інвестиційному бізнесі ситуація подібна: якщо у інвестора немає грамотного плану по здійсненню грошових вкладень у різні активи, то він напевно закінчить свою роботу оголошенням банкрутства. Не можна інвестувати навмання, випробовуючи долю. На жаль, не всі бізнесмени вміють стратегічно мислити, що призводить до фінансових втрат. Часи, коли можна було управляти інвестиційним фондом, покладаючись тільки на здоровий глузд і мінімум спеціальних знань, проходять. Інвесторів, у якого вираз «аналіз макроекономічних показників» викликає ступор, можна сміливо назвати «морально застарілими». Воно й не дивно. Філіп Котлер (відомий маркетолог) навіть висловив припущення, що без постійного самовдосконалення бізнес може проіснувати на ринку не більш 20 років. З тих пір ситуація змінилася – зараз він ризикує бути знищеним конкурентами за кілька місяців, якщо його власники заздалегідь не визначать своїх довгострокових перспектив і не почнуть над цим ефективно працювати.

Кожен інвестиційний фонд щодня долає різні труднощі і уникає загроз, використовуючи всі можливості для заробітку. При цьому його відділи, що відповідають за той чи інший фінансовий інструмент, самостійно знаходять аналітичну інформацію так званого «сьогоднішнього»/«завтрашнього» дня. Вона, звичайно ж, важлива для рішення поточних проблем, але і з ними іноді впоратися не виходить, так як деякі загрози виникають несподівано. Ось і доводиться їх вирішувати наосліп, практично в авральному режимі, адже інвестиційний бізнес повинен завжди мати для маневру деякий простір і час. Що ж робити? Фінансовий експерт Leus Dmitry (Дмитро Леус) впевнений на 100%, що інвесторам обов’язково треба використовувати основи стратегічного менеджменту, адже саме він пов’язаний з інформацією дня «післязавтрашнього». І коли цей період настане, у керівництва інвестиційного фонду вже буде заздалегідь прорахований і скоригований з урахуванням ризиків прогноз, що враховує ймовірні тенденції на ринку капіталу і містить рекомендації про те, як цю аналітику використовувати з фінансовою вигодою для бізнесу.

Стратегічний менеджмент – це сукупність процесів 5, взаємопов’язаних між собою: аналіз фінансової середовища (може бути внутрішнім і/або зовнішнім); визначення цілей інвестиційного фонду; вибір стратегії роботи і активів для вкладення грошей; реалізація бізнес-плану; контроль за всіма бізнес-процесами та мінімізація ризиків. Тому у інвесторів, успішно використовують таку схему заробітку, по-перше, є час на адекватну протидію потенційним загрозам, а по-друге – реальна фора у часі порівняно з конкурентами, що в кінцевому підсумку призводить до перемоги в конкурентній боротьбі. І треба розуміти, що ефективність стратегічного менеджменту буде максимальною лише в тому випадку, якщо інвестори навчаться своєчасно і точно реагувати на нові тенденції ринку капіталу і трансформувати свій бізнес в залежності від виникаючих трендів.