У період «загасання» фінансово-економічної кризи кількість людей, що вирішили зайнятися підприємницькою діяльність, стрімко зростає. Це ставитися як до дрібному та середньому бізнесу. Хтось відкриває АЗС, хтось- юридичну консультацію, а хтось- ломбард. Якщо говорити про рентабельність, то зараз хороший дохід дає торгівля. При цьому не обов’язково відкривати супермаркет. Сьогодні, наприклад, дуже популярний вендінговий бізнес. Можна зайнятися установкою тих же снекових автоматів, які реалізують різноманітні напої, шоколад і інші солодощі. Зацікавилися? Тоді можете перейти на сайт і вивчити детальну інформацію про те, як створити мобільну закусочну. Але ви повинні розуміти, що почати свою справу – це лише перший крок. На другому етапі вам необхідно залучити клієнтів, а для цього потрібно провести масштабну рекламну компанію.

Рекламувати себе можна по-різному. Яскраві вітрини, бігборди, сітілайти – це фон, без якого важко уявити вулиці великих міст. Між тим пересічний городянин абсолютно спокійно ставиться до щоденної феєрії логотипів, назв та брендів. Реклама перестала дивувати – споживач продивляється продані за величезні кошти рекламні площі в глянцевих журналах або в прайм-тайм вимикає телевізор. І все ж реклама працює. Головне знати, як, кому і з якою метою її подати. Сьогодні ми поговоримо про аудіорекламу.

Вже давно минули ті часи, коли радиоаудиторию складали переважно пенсіонери і студенти. Сьогодні цей інформаційний фон вибирають водії дорогих автомобілів, постійні пасажири маршрутних таксі, офісні службовці та інші категорії громадян. Важко знайти людей, не слухає радіо. Поява комерційних радіостанцій, засилля мобільних телефонів з FM-приймачем, мода на навушники – все це внесло свою дещицю до відома радіореклами. Вона є відносно недорогий і продуктивною. Радіоканали наввипередки пропонують клієнтам виготовити аудіоролик, враховуючи будь-які забаганки цільової аудиторії. До цієї креативної роботи залучаються кращі диктори, актори, вокалісти і навіть відомі виконавці (звичайно, за окрему плату). Досвідчені звукорежисери поставлять завершальний акцент у майбутньому рекламному шедеврі.

У прейскуранті послуг комерційних радіоканалів часто можна зустріти такий вид реклами, як спонсорство окремої радіопрограми або радиопроекта. Зараз практично кожна радіостанція може запропонувати цілком пристойний варіант. Рекламодавець може виступити спонсором вікторин, конкурсів, ігор, благодійних акцій. Спонсорство дозволяє докладно розповісти про товар і сформувати позитивне ставлення до спонсору.

Якщо клієнт не готовий платити гроші за рекламу, можна домовитися про бартер, надавши в обмін на рекламу заохочувальні призи для радіослухачів (квитки в кінотеатр, компакт-диски, брендовану посуд, канцелярські товари, косметику – все залежить від бізнесу). Більшість столичних радіостанцій легко погоджуються працювати на таких умовах. Особливо плідною виявляється співпраця з розважальними закладами начебто нічних клубів, барів або дискотек, особливо, якщо формат радіостанції – розважальний.

Вибираючи радіохвилю, на якій би ви хотіли чути своє рекламне повідомлення, враховуйте не тільки ціновий критерій, але і формат каналу (всі звучить в ефірі – музика, інформаційне наповнення, стиль мови). Це тільки на перший погляд всі вони здаються однаковими – новини сумнівного походження, ротація чергових «зірок», не надто розумні словесні дуелі ді-джеїв … насправді радіоканали працюють на різну цільову аудиторію, принаймні так вони себе позиціонують. Є суто розважальні, розраховані на молодих слухачів, є інформаційно-розважальні – їх слухачами виступає солідна публіка, є радіо для стильних і ділових, є – для автолюбителів і шанувальників шансону. Однак насправді наші радіоканали зараз працюють в одному концептуальному руслі, тому їх досить складно диференціювати. На практиці доведено, що радіореклама ефективніше на рейтингових радіоканалах. Враховуйте це, розміщуючи рекламне оголошення. Найближчим часом радіоканали почнуть спеціалізуватися, прогнозують фахівці, кожен буде намагатися знайти на ринку власну нішу і власну цільову аудиторію. У світі конкуренція серед радіоканалів жорстка, вона стимулює появу досить неординарних форматів. В Японії, наприклад, є радіоканал, де постійно звучить биття людського серця.