Розрахунки, які здійснюються за операціями купівлі-продажу житла з використанням позикових коштів, тобто іпотечного кредитування, найчастіше можуть бути справжнім каменем спотикання між продавцем і покупцем нерухомості. Тому для того щоб уникнути цієї неприємної ситуації варто заздалегідь проконсультуватися (дізнатися) про всіх можливих схемах розрахунків, наявних в банківській установі, в якому ви хочете оформити такий кредит, як іпотека. Ви повинні, навіть просто зобов’язані, вибрати для себе найбільш прийнятну форму розрахунків, зважити всі її плюси і мінуси, а також узгодити даний варіант з продавцем житла. Природно, що всі ці домовленості, всі етапи розрахунків між сторонами іпотечного кредиту повинні бути дуже чітко прописані в договорі купівлі-продажу нерухомості.

Як правило, існує вибір з двох основних варіантів розрахунків – до того, як відбудеться державна реєстрація угоди купівлі-продажу та після неї. Варто сказати, що наше законодавство передбачає обов’язкову реєстрацію угод з об’єктами нерухомості. При цьому дані про кожен об’єкт нерухомості містяться в єдиному державному реєстрі прав. І будь-який громадянин нашої країни при наявності паспорта і, звичайно ж, бажання має можливість отримати повну інформацію про цікавить його об’єкт нерухомості – зокрема, про права на нього, про виникнення, перехід та припинення цих прав, їх обмеження та обтяження (арешти, судові правопритязания), а також докладні відомості про власників вмісту нерухомості.

Повертаючись до теми розрахунків по іпотечних операціях, відразу треба сказати, що мова йде саме про передачу позикових коштів, виділених банком на придбання житла. Так званий «початковий внесок» – особисті фінансові накопичення позичальника – передається продавцеві майже в 100% випадків до підписання договору купівлі-продажу житла (або під час нього).

Здійснення розрахунків після того, як буде проведена державної реєстрації угоди купівлі-продажу нерухомості та права власності покупця на неї – це безсумнівна гарантія для того, хто купує житло. У теж час оплата до всіх цих юридичних формальностей – часто виставляється власником житла умова його продажу. Тому єдиним виходом є спроба знайти оптимальний для всіх компроміс.

У тому випадку, якщо є якісь сумніви в сумлінності продавця, або ж сам продавець не наполягає на швидкій передачі грошей і готовий почекати до завершення всіх юридичних процедур, то можна використати схему «розрахунок після державної реєстрації угоди купівлі-продажу житла». В її рамках можливі кілька варіантів:

  • використання сейфової осередку;
  • акредитив;
  • отримання кредиту після державної реєстрації нерухомості.

Як ви розумієте, опис цих варіантів досить велика, тому дану тему ми розглянемо в наступній частині цієї статті. Удачі! P. S. Продовження буде!