У нашій країні фінансові супермаркети з’явилися відносно недавно – сім років тому. Спочатку на такий крок зважилися великі банки з розгалуженим кількістю відділень, а зараз в боротьбі за клієнта на це йдуть і невеликі банківські установи. Цей бізнес буде успішним, якщо його грамотно автоматизувати. Для цього на сайті компанії «POS-ПРОФ» http://posprof.ru рекомендується придбати якісне обладнання (банківське, контрольно-касове, POS-системи тощо), яке ідеально підходить для здійснення фінансово-торгових операцій. Тривала світова і коротка вітчизняна практика функціонування фінансових супермаркетів свідчить, що найчастіше ці структури створюються на основі двох суб’єктів. Це, звичайно ж, банк і хтось із страховиків, причому головна роль у такому тандемі відводиться банкірам. Але їх співпраця взаємовигідна – воно приносить прибуток обом сторонам. Дохід досягається за рахунок того, що менеджментом створюються унікальні фінансові продукти, що являють собою гібриди банківських і страхових послуг. З їх допомогою залучаються нові клієнти, орієнтовані на якісне обслуговування.

Співробітництво здійснюється за простою схемою: банкіри залучають клієнтів якимось із своїх найбільш популярних продуктів. Страховики, в свою чергу, пропонують їм обов’язкове страхування майна, життя, відповідальності (залежить від специфіки банківської послуги). Банк, таким чином, мінімізує власні ризики від ведення бізнесу. Страхова компанія-партнер банкірів) продає поліс, платіж за якою надходить в банк і розміщується на депозит. При грамотній організації роботи результат влаштовує всіх: страховик отримує перманентний потік клієнтів і збільшує свої доходи, а банк зменшує кредитні ризики та формує ресурсну базу за рахунок залучених страхових резервів. Крім того, банки, рекомендуючи своїм клієнтам послуги партнерської страхової компанії, отримують від неї комісійна винагорода за виконання агентських функцій.

Є й інша, більш досконала схема взаємодії банкірів і страховиків. Суть її полягає в тому, що людина, купуючи банківський продукт, який не платить за страхування додатково. Так надходять, наприклад, при продажу платіжних карток преміум-сегмента, до комплекту яких доповненням додається поліс на захист здоров’я і життя. У фінансових супермаркетах Європи, приміром, так продається кожен десятий поліс.

Але лише одними страховими послугами діяльність фінансових супермаркетів не обмежується, адже в економічно розвинених країнах вони себе позиціонують як консультантів, які допомагають вирішувати найрізноманітніші проблеми клієнтів (оренда житла або автомобіля, пошук няні, інвестиції, бронювання готелів). До речі, надання VIP-клієнтам таких послуг називається «приват-банкінг». Його основне завдання полягає у «вихованні» психологічної залежності людини від конкретної фінансової організації. Поєднання в єдине ціле страхових і банківських послуг поширене у США і Південній Європі, а спроби створити фінансові супермаркети в Північній Європі провалилися.