Електронний підпис (ЕП) – це комплекс відомостей, наділених в цифрову форму. Якщо вона приєднується до будь-якої інформації, теж перебуває в електронній формі, то ЕП служить способом ідентифікації підписувача.

Кому потрібно?

Юридичні особи використовують ЕП у внутрішньому документообіг своїх установ. В електронного підпису потребують: державні службовці, учасники муніципальних закупівель, учасники державних закупівель, фізичні особи, юридичні особи, індивідуальні підприємці.

Для фізичних осіб ЕП теж актуальна. Вона, приміром, активно використовується в адміністративних взаємодії з вищими навчальними Закладами, державними структурами, роботодавцями, чия професійна діяльність реалізується через Інтернет.

Варіанти підпису

Електронний підпис може мати декілька різноманітних варіантів, а способи її використання регламентуються спеціальним законом «Про електронний підпис».

В даний час актуальні такі варіанти електронного підпису:

  • «Проста». Вона дає можливість доступу до єдиного порталу державних послуг. Цей варіант стверджує авторство, але не має юридичної значимості. Документ, скріплений простий електронної підписом, може змінюватися навіть після підписання.
  • НЕП (некваліфікована). Містить елементи криптографії, які служать відмінним способом захисту. Дозволяє ідентифікувати автора і є доказом сталості міститься інформації. Дає право на участь в електронних торгах і використовується у внутрішньому документообіг компанії.
  • «КЕП» (кваліфікована). Видається тільки засвідчувальним центром, який повинен мати офіційну акредитацію в Мінкомзв’язку РФ. При цьому, якщо організація використовує кваліфіковану ЕП, то в електронній базі має бути спеціалізоване програмне забезпечення, що пройшло сертифікацію ФСБ.

Саме кваліфікована підпис надає документу юридичну спроможність.

Коли використовується?

Не існує універсальної електронного підпису, яка була б однаково актуальна для всього документообігу. Це пояснюється різницею у вимогах до сертифікатів ЕП, що пред’являються контролюючими органами і торговими мережевими майданчиками.

Електронний підпис потрібна:

  • при підготовці податкової звітності;
  • для внутрішнього обігу документів;
  • при проведенні комерційних торгів;
  • для участі в перспективних тендерах;
  • при участі у державних закупівлях (положення Федерального Закону 223 і 44).

Електронний підпис можна отримати протягом доби в сертифицирующем центрі.