У вітчизняних банках обслуговуються різні клієнти – серед них, звичайно ж, є юридичні особи та індивідуальні підприємці, які мають підприємства різних форм власності і працюють в різних галузях бізнесу. Аналіз платіжних відносин між вищевказаними клієнтами дозволяє банку отримати унікальну інформацію, що дає можливість керівнику підприємства, яке є учасником платіжних відносин, знайти управлінські рішення для підвищення ефективності роботи своєї структури, тобто на порядок поліпшити якість і розширити ринок збуту продукції. Так, у процесі становлення банківського сектора і з’явилося особливе напрям роботи з клієнтами: вибудовування ланцюжків, що дозволяють підприємствам (клієнтам банку) значно поліпшити свої фінансові та економічні показники. Про те, як функціонує така ланцюжок, і яку вигоду купують клієнти – її учасники, я сьогодні і розповім. Так от, клієнти часто звертаються в банк з проханням допомогти їм знайти нових партнерів (постачальників), нові ринки збуту з метою збільшення обсягів продажу виробленої/перероблюваної ними продукції.

У зв’язку з цим і народилася ідея ланцюжків. Основний алгоритм їх роботи такий: підприємство виробляє продукцію, яка надходить на переробку, щоб потім, пройшовши через оптових дилерів, опинитися на прилавку магазину і перетворитися в готівкові гроші, що сплачуються покупцем. Наприклад, банк звернувся клієнт з проханням допомогти знайти ринки збуту виробленої ним продукції в одному з регіонів країни. Оскільки в означеному регіоні банк має дві філії, він вибудовує ланцюжка з клієнтами саме цих відділень. Причому унікальність такої роботи полягає в тому, що банк маємо можливість пошуку контрагентів за заданою клієнтом тематики. Простіше кажучи, захоче клієнт з Сибіру продавати брусницю на півдні Росії – банк надасть перелік підприємств, що мають можливість допомогти йому здійснювати свій бізнес. Це можуть бути оптові і овочеві бази, і вантажне таксі (для надання послуг) та великі супермаркети.

Крім того, ведеться активна робота над програмою взаємовигідного співробітництва між діючими та потенційними клієнтами банку. Суть її полягає в наступному: потенційний клієнт при ухваленні рішення про співробітництво з якимось банком отримує додаткову привілей у вигляді пакету знижок на послуги підприємств і організацій – клієнтів цієї банківської установи. Вигода банку тут в тому, що, по-перше, він розширює свою клієнтську базу, а по-друге, він готовий підтримувати партнерські відносини цих клієнтів такими загальновідомими банківськими продуктами, як банківські гарантії, вексельне кредитування, іншими видами довгострокового кредитування, лізингом.