Нашим фінансовим супермаркетам заважають розвиватися ще й кадрові проблеми. В умовах, коли рівень конкуренції між банками досяг апогею, успішність кожної фінансової установи залежить не тільки від розміру капіталу, наявності розробленої бізнес-стратегії, кількості філій, або особливостей продуктового асортименту, але і від уміння продавати специфічний банківський продукт. Саме тому успішний працівник повинен бути не просто хорошим економістом або бухгалтером, а людиною, здатним знаходити з кожним клієнтом «спільну мову». Ось чому особистими менеджерами VIP-клієнтів часто призначають людей не тільки з економічною освітою, але і з досвідом роботи психологом, педагогом або навіть журналістом. На жаль, сьогодні вітчизняні університети не готують таких фахівців. А це призводить до дефіциту висококласних банківських продавців.

Стримують розвиток фінансових супермаркетів також проблеми психологічного характеру. Сьогодні візити людей в банк мають підкреслено цільовий характер. У свідомості більшості громадян фінансові установи все ще асоціюються або з ощадкасами радянської епохи, куди можна прийти і покласти гроші на рахунок або з пунктами прийому комунальних платежів або виплат по кредиту. Наші співвітчизники поки не вважають банк фінансовим радником і помічником. Частково в цьому винні самі банкіри, адже в основному вони пропонують стандартний набір послуг, які до того ж не відповідають вимогам часу. Прикро й те, що часто банківські клерки в нестандартних ситуаціях не відходять від пропонованих шаблонів поведінки, втрачаючи клієнта і можливість заробітку. Додатковий мінус – слабка фінансова грамотність людей. Багато не знають навіть елементарних нюансів. Тому раджу відвідати сайт https://vfinansah.com – тут ви дізнаєтеся про те, як, наприклад, повернути страховку за кредитом, правильно оформити кредитку, реструктуризувати борг і багато іншого, що допоможе зорієнтуватися на ринку фінансів.

Подолання цих проблем потребує значних зусиль, адже необхідно по-новому подивитися на суть банківських послуг, а значить, перейти на більш високий рівень фінансової культури.

До речі кажучи, концепція фінансового супермаркету разом з традиційними банківськими послугами найчастіше передбачає надання наступних послуг:

  • страхових;
  • аудиторських;
  • нотаріальних;
  • юридичних осіб;
  • консультаційних, у тому числі за операціями з нерухомістю;
  • туристичних, у тому числі продаж і бронювання квитків.

Думки фахівців щодо майбутнього фінансових супермаркетів у вітчизняних реаліях діаметрально розрізняються. Одні вважають, що тимчасові труднощі їх входження на ринок буде швидко подолана і вони отримають всі шанси стати головними гравцями ринку фінансових послуг. Інші до таких прогнозів ставляться вельми скептично, аргументуючи це тим, що фінансові супермаркети надмірно стандартизовані – це не дозволяє вирішувати всі можливі проблеми клієнтів. Якщо, наприклад, людині потрібно нестандартна страховка (голосу або колекції антикваріату), то він піде не в багатопрофільну структуру, як фінансовий супермаркет, а до страховика, адже там його краще зрозуміють і зможуть допомогти.

Поки ж фінансові супермаркети – це скоріше маркетинговий хід низки великих банків, ніж реальний і ефективний канал продажів фінансових послуг. Часто банки звичайні свої відділення називають фінансовими супермаркетами або центрами фінансових послуг, правда, страхових агентів, юристів або хоча б кваліфікованих консультантів тут важко знайти. В основному всі поради обмежуються завченими фразами рекламних буклетів. Втім, таке положення речей залежить не тільки від банків, але і від їх клієнтів – нас з вами.