Ринок банківських карт в нашій країні, як і передбачали експерти кілька років тому, почав неухильно зростати і диференціюватися, поступово наздоганяючи рівень західних країн за кількісними показниками. Сьогодні тими або іншими, а відразу декількома банківськими картами користуються всі – від підлітків до пенсіонерів. Поступово підвищується і кількість пропонованих банками карткових продуктів. При цьому як і раніше спостерігається істотний перекіс – наші громадяни все ще воліють «кеш», а не кредитки, хоча ця тенденція і має шанс у найближчі роки кардинально змінитися. Так от, якщо 15 років тому на 7 осіб припадала лише одна випущена банківська карта, то сьогодні загальна кількість емітованих нашими банками діючих платіжних карток перевищила кількість населення. Зростання відсотка держателів банківських карт спостерігається в основному серед працюючих людей у віці від 30 до 55 років. І тут нічому дивуватися, адже банківська карта дуже зручна в повсякденному житті. Їй можна, наприклад, розплатитися за бензин на АЗС або за продукти харчування в найближчому супермаркеті. А якщо виникнути фінансові труднощі, то за допомогою сайту eurozaim.ru у кожного з нас є шанс отримати миттєвий кредит (за 5 хвилин) на свою банківську картку, причому на вигідних умовах. І прикладом таких багато.

Зростання числа випущених платіжних карток відбувається також за рахунок просування банківських послуг в невеликих містах і серед пенсіонерів. При цьому 53% користувачів банківських карток в провінції малоактивні, тобто основна і єдина операція, здійснювана ними – зняття готівки в банкоматі. Враховуючи, що більшість таких користувачів припадає якраз на ту соціально-демографічну групу, яка одночасно складає і більшість держателів банківських карт (люди середнього віку і старше), то такий високий відсоток неактивних користувачів цілком закономірний. Разом з тим, вже підросло нове покоління споживачів цифрових послуг. Це «покоління Y» – молоді люди віком 18-25 років, які ще не є клієнтами сучасного банку, але стануть такими пізніше.

Це покоління орієнтоване на цифрові технології, мережеву соціалізацію і персоніфікацію споживаних банківських продуктів. Саме тому всі останні технічні інновації банківського сектора – мобільний та інтернет-банкінг, віртуальні карти, безконтактна технологія «PayPass», персоналізація послуг – орієнтовані саме на них. Але навіть самий сучасний банк для «покоління Y» поки ще занадто консервативний. Оскільки платіжні картки переважно використовуються тільки для отримання готівки, одним з основних каналів привчання клієнта до безготівкових операцій за допомогою банківських карток на сьогоднішній день є кредитки. Про те, наскільки вигідно використовувати кредитки для безготівкового розрахунку в торговельних точках і наскільки висока комісія у разі зняття готівки в банкоматі по ній, клієнту пояснюють при її отриманні.

Втім, безготівкові розрахунки за кредитними картками не єдина їх перевага. Мінімальна ставка за кредитною карткою складає 20% річних, а часто – вище. Отже, саме висока прибутковість змушує банки постійно розширювати і вдосконалювати свої кредитні портфелі. Невід’ємними атрибутами карткових кредитних портфелів наших банків є: обов’язковий пільговий період, причому, чим він довше, тим привабливіше портфель, і настільки ж обов’язкові бонусні програми – будь то партнерські програми з супермаркетами (cash-back) або зниження процентної ставки відповідно із зменшенням заборгованості. Крім того, використовують банки і спеціальні технології утримання високодохідних клієнтів (держателів кредитних карток), серед яких практика збільшення балансу по карті або пропозиція більш вигідних для клієнта умов.