Доброго дня. Якщо хочете купити собі бізнес, придбати вже діє на ринку підприємство – ви повинні не гірше його власника розбиратися в питаннях фінансових і управлінських. А також, по можливості, розуміти всі важливі процеси. Що робити, якщо таких знань поки ще немає або їх недостатньо? Все одно купувати бізнес, але з незначним «набором» робочих процесів. Це допоможе як слід розібратися з реаліями російського ділового світу. А вже потім можна або масштабувати існуючу бізнес-модель, або обзавестися менш складними активами. Один з таких простих бізнес-активів – це хостели, перша сходинка в складному готельному бізнесі. У цій статті ми розповімо, як вибрати і перевірити пропозиції продати хостел, щоб у підсумку купити найбільш підходящий.

Крок перший. Перевіряємо сервіс і зручність хостелів.

Чим відрізняються всі компанії, що надають нескладні послуги для емоцій і «тіла»? Тим, що детальну перевірку їм можна влаштувати, навіть не володіючи мінімальними знаннями в маркетингу та сервісі. Тому що в основі цієї оцінки лежать ваші власні враження про те, чи сподобалося якість роботи персоналу і зручність проживання в хостелі. Не з точки зору якихось складних критеріїв – тільки по параметру подобається/не подобається, було комфортним проживання, був участливым і корисним персонал. Щоб учинити таку перевірку, беремо кілька пропозицій продати хостел і особисто бронюємо в них номери. Чи не особисто, а посилаючи туди довіреної людини. На місці ваш помічник чи ви особисто повинні влаштувати ретельну розвідку – оцінити все, що тільки можна усередині хостелу.

Зручно спати у ліжках номерів? Свіже білизна пропонують? Красиво оформлені номери зсередини? Чисто в душовій та інших санітарно-гігієнічних приміщеннях? Ласкаві до постояльцям співробітники, швидко, правильно, коректно чи відповідають вони на питання?

Насправді, таких критеріїв безліч – але, на щастя, кожен, хто хоча б кілька разів зупинявся в готелях, знає їх усі. І оцінити, чи добре працює хостел (чи ні), можна і без участі маркетолога або консультанта. Якщо у хостелу немає вад, або переваги переважують недоліки, і неозброєним оком видно, як їх усунути – комерційну пропозицію хостелу можна відкласти в стопку, яка піде на подальшу перевірку навчання персоналу, бізнес-моделі, бухгалтерської податкової звітності.

Як проводити таку перевірку? Про це ми детально поговоримо в наступній частині статті.