У сфері інвестування дуже важливо вміти правильно планувати свою діяльність. Інвестиційна стратегія повинна бути великою, включаючи в себе активи, які будуть робитися вкладення, прийнятний рівень ризику, розмір стартового капіталу. Додатково до цього треба грамотно вибирати партнерів для співпраці. Якщо інвестор, наприклад, працює в секторі високоприбуткових інвестицій, то йому буде корисний сайт https://richmonkey.biz/ – це кращий сервіс моніторингу HYIP-індустрію. Тут відразу видно, куди вигідно робити вклади, а від кого краще триматися подалі. Така ж ситуація і з бізнесом. Будь-якому підприємству треба стратегічно мислити про своє майбутнє, інакше всі витрати грошей виявляться марними.

За результатами досліджень ряду іноземних консалтингових агентств виходить, що майже 80% підприємств середнього та великого бізнесу Західної Європи і Північної Америки у своїй штатній структурі мають спеціальні дослідницькі відділи, що здійснюють діяльність у сферах інвестування та стратегічного розвитку. А ось для вітчизняних підприємців, на жаль, сьогодні не потрібно проводити такий аналіз. Адже третина компаній, що працюють в нашій економіці, поняття не мають, як грамотно займатися виробничою і фінансовою стратегією на практиці. Крім того, тільки дуже незначний відсоток їх працівників розуміють суть даної проблеми. І ще менша їх кількість мотивовано для успішної реалізації всього цього. Зазвичай значна частина ресурсів фірм безпосередньо не пов’язана з плануванням майбутнього, тому відповідним питань далеко не всі керівники приділяють достатньо часу.

Проте іноді вони змінюють своє ставлення до ефективності стратегічного менеджменту завдяки співпраці з іноземними компаніями. Яскравим прикладом цього може служити історія одного великого хімічного концерну, який ще 25 років тому не побоявся створити спільне підприємство з бізнесменами з США. Такий стратегічний крок дозволив йому вийти в лідери ринку, випередивши конкурентів на багато років. Сьогодні його менеджмент, отримав величезний професійний досвід, забезпечує бізнесу не тільки стабільні ринкові позиції, але і можливість впевнено рухатися вперед, що як раз і не вдається багатьом нашим фірмам. Шкода, що у вітчизняних компаніях менеджери часто уникають прийняття рішень про стратегію або, прийнявши їх, зводять нанівець всі попередні зусилля.

Загалом, приклади успішного використання вітчизняними підприємствами особливостей стратегічного менеджменту все-таки є. І ці фірми володіють власними секретами «розкручування» бізнесу. Часто компанії піддаються спокусі досягти «легкого» зростання, просто додаючи нові риси вже наявних у виробництві продуктів, забуваючи про необхідність адаптації цих нововведень обраної стратегії розвитку. Або намагаються відкрити новий сегмент ринку, на якому фірмі, по суті, навіть нічого запропонувати. Швидкий ріст можливий, але треба направити інвестиції на вдосконалення діяльності вже завойованому секторі, а не гальмувати свою роботу, сподіваючись досягти успіху там, де не треба.

Стратегічне планування – це така «суміш» менеджерського таланту та інвестиційної інтуїції, яка спираючись на професійний потенціал співробітників підприємства, зможе вчасно регулювати і змінювати бізнес-процеси в бік поліпшення і вигоди. Тільки за цих умов можна розраховувати на успіх і прогрес. При цьому враховуються такі нюанси:

  • загальний менеджмент повинен бути відділений від стратегічного (вони різні);
  • без усвідомлення керівником важливості наявності стратегія зростання неможливе;
  • треба розрізняти інструментарій оперативного та стратегічного менеджменту;
  • у кожної компанії своя специфіка розвитку стратегічного планування;
  • в основі ефективної стратегії – зовнішні і внутрішні фактори, що впливають на бізнес.

Тому комерсантам не варто сподіватися на милість удачі, мотивуючи свою відмову від використання інструментів стратегічного менеджменту щоденної завантаженістю і постійною нестачею часу. Адже, зосередившись на дрібницях, легко не помітити головного.