Здрастуйте! у цій статті ми поговоримо про коефіцієнт roi.

сьогодні ви дізнаєтеся:

  1. що це за коефіцієнт.
  2. навіщо його вважати.
  3. як правильно його аналізувати.

Що таке коефіцієнт roi

Roi-досить спірний показник, який знаходить своїх супротивників і прихильників. Одні кажуть, що коефіцієнт дозволяє визначити прибутковість вкладень, інші стверджують, що він не враховує безліч факторів. Давайте розберемося, де правда.

roi (return of investment) — коефіцієнт окупності інвестицій .

Коефіцієнт показує, скільки відсотків прибутку ми отримаємо з кожного вкладеного рубля.

Навіщо вважати roi

Roi показує приблизний рівень доходу, який можна отримати після вкладення певного рівня капіталу. коефіцієнт підходить для розрахунку інвестицій та аналізу рекламних кампаній.

У сфері інвестицій цей показник застосовується, коли потрібно приблизно прикинути, скільки доходу принесе те чи інше вкладення. Наприклад, відкриття власного бізнесу може приносити 30000 рублів на місяць, а витрати на нього будуть рівні 300000 рублів. Значить, кожен місяць ви будете отримувати по 10% від своїх витрат.

У рекламі такий показник визначає, скільки прибутку принесуть різні креативи і запущені проекти. В якості витрат потрібно прийняти всі витрати, які витрачаються на запуск рекламної кампанії, а в якості доходу — прибуток від усіх клієнтів, які купують певний продукт.

На що впливає показник roi

Показник roi вказує на те, наскільки ефективно проводиться рекламна кампанія або інвестиційна діяльність: який відсоток доходу ви отримуєте за кожен вкладений рубль. Чим більше цей показник, тим більше грошей ви отримуєте.

Методи розрахунку показника roi

Є основна формула розрахунку roi:

roi = (дохід від вкладень-розмір вкладень) / розмір вкладень * 100%. 

Добре, якщо вкладення здійснюються один раз, і ви з них отримуєте фіксований дохід через якусь кількість часу. Формула відмінно підходить для роботи з облігаціями. Інвестуючи в них, ви один раз витрачаєте певну суму, і отримуєте дохід в кінці терміну.

Є і більш цікава формула roi:

roi = (дохід від вкладень за період-розмір вкладень за період) / розмір вкладень за період.

Вона дозволяє оцінювати тимчасові витрати і дохід від них. Такий розрахунок буде до місця, якщо ви інвестуєте в акції або запускаєте рекламні кампанії. У певний момент часу ви повинні знати, скільки витратили і скільки отримали.

Для того, щоб ефективно працювати з цим показником, досить буде таблиці excel. У ній ви повинні вказати всі витрати, які пішли на певний проект, і доходи, які ви отримали. Якщо працюєте з рекламними кампаніями, краще вказувати не вартість проданого товару, а чистий прибуток, який отримує компанія, коли клієнт купує певний товар.

Аналіз roi в рекламі

Аналізувати показник roi в рекламних кампаніях можна і потрібно. Тільки багато хто забуває про те, що крім витрат на рекламу, є й інші статті витрат, які обов’язково потрібно застосовувати для розрахунку коефіцієнта.

Для того щоб порахувати, у скільки обходиться вартість залучення одного ліда, потрібно дізнатися:

  • середні витрати на рекламу.
  • величину відсотків від досконалої угоди, яка буде оплачена менеджеру.
  • вартість оплати послуг рекламного відділу.
  • додаткові показники.

Більшість противників roi вважають, що середні витрати на рекламу і залучення одного клієнта — це і є показник вкладених коштів. На їхню думку, розрахунок закінчується на аналізі витрат на рекламну кампанію в місяць і прибутку, отриманого з клієнтів за їх покупки.

Коли не потрібно використовувати roi

Roi-відмінний показник окупності рекламних інвестицій, коли покупки відбуваються імпульсивно. Тобто, людина зайшла на сайт, вибрав товар і купив його. В цьому випадку даний коефіцієнт дасть максимально реальний результат. а коли з моменту заходу покупця на сайт до прийняття рішення про покупку проходить великий термін, roi неефективний, тому що не дозволяє подивитися всю роботу в перспективі.

Для роботи в товарному бізнесі roi може стати основним і єдиним способом оцінки ефективності реклами. Важливо тільки при його розрахунку вказувати всі витрати.

Але якщо ви працюєте в інтернет-магазині і відповідаєте за залучення клієнтів, необхідно використовувати інші показники, так як roi дасть помилковий результат.

Показник roi в інвестиціях

Показник roi в інвестиціях-один з перших способів аналізу перспективності вкладень. З його допомогою ви зможете дізнатися, скільки відсотків ви отримаєте з того чи іншого активу.

Слід розуміти, що це базовий спосіб, який підходить тільки для того, щоб «прикинути», чи вигідно вкладатися в щось чи ні. Як повноцінний аналітичний інструмент він не підходить з двох причин:

  • відсутність показника ризиків.
  • дохід більшості інвестиційних інструментів складно спрогнозувати в числах.

Відсутність показника ризиків-явний мінус, який видно кожному, хто хоча б цікавився інвестуванням. Так як скрізь, де є гроші, діє правило «чим вище дохід, тим більше ризик», то варто розуміти, що у випадку з тими ж акціями 2-3 ешелону показник roi може бути величезним, але ризик того, що ви втратите гроші, теж.

На інвестиційному ринку дуже складно визначити перспективу вкладень в грошах. Тобто, вклавши 100000 рублів в акції, не можна з упевненістю сказати, що ви будете отримувати 20000 рублів на рік дивідендами і підвищенням вартості на 30000 рублів. Можливо, за підсумками фінансового року ви отримаєте 25000 рублів, а, можливо, 5000. саме тому використовувати показник roi для розрахунку інвестицій можна тільки для отримання загальної картини.

Висновок

Показник roi — важливий коефіцієнт, який дозволяє приблизно оцінювати перспективність тих чи інших вкладень. Але потрібно розуміти, що у нього є безліч недоліків, які роблять його не інструментом для повноцінного аналізу, а однією зі складових балансу для розрахунку ефективності вкладень.